+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Wirtualne giełdy

Junior Member

Wirtualne giełdy

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów! Zwłaszcza, że to mój pierwszy post tutaj.

O giełdzie zaczęłam czytać jakiś czas temu. W zasadzie z czystej ciekawości. Taki już mam system uczenia, że zamiast wkuwać formułki na pamięć staram się wziąć coś na logikę, przyrównać do innej sytuacji, która jest dla mnie jasna i klarowna. I to mi w zupełności wystarczało, gdy interesowałam się teorią funkcjonowania giełdy dla własnej tylko świadomości i edukacji. Ale coś się zmieniło. Jestem studentką studiów dziennych, robię pierwsze małe kroczki w kierunku tego, aby się usamodzielnić. W końcu to już taki wiek, gdy człowiek chce mieć coś SWOJEGO co osiągnął dzięki SWOJEJ pracy. Pomyślałam o tym, żeby zainwestować coś w akcje. Na sam początek chciałam włożyć mały (baaardzo mały) kapitał, który potraktowałabym jako cenę praktycznego kursu obsługi konta maklerskiego. Takie powiedzmy 100 zł, które nawet jakbym straciła w całości to świat by mi się nie zawalił. W końcu co innego rozumieć "na chłopski rozum" jak wyliczyć ile akcja danej spółki jest warta, a co innego pozyskać do tego odpowiednie dane. Pojawiają się pytania: gdzie szukać ceny akcji, a nie samych notowań, gdzie znaleźć liczbę akcji będących w obrocie, gdzie szukać zysków odnotowanych przez spółkę? Dla kogoś całkiem nowego to spory kłopot i to 100 zł uznałam za cenę, którą mogłabym ewentualnie zapłacić za rozwiązanie tych kłopotów metodą prób i błędów. Niestety, szybko się zorientowałam, że po kilku dokonanych zleceniach moje 100 zł pożarła by nie giełda, a prowizja. Kwoty większej nie mam. A nawet gdybym zaoszczędziła powiedzmy 2 tysiące czy 3, mój chłopak, z którym mieszkamy razem i finanse powoli zaczynamy mieć wspólne, nie wyraziłby na to zgody, gdyż taka kwota dla pary przeciętnych studentów to spore oszczędności, a gra na giełdzie jest ryzykowna, a ja graczem jestem absolutnie początkującym. Nie mogłabym